23 Kasım 2012 Cuma

Kavala Kurabiyesi ( Bademli Kurabiye)

    Iki gun once mutfagin cekmecesinde duran badem tozu beni kurabiye yap yapp diye yalvarinca arastirmalara basladim. Anne eli gibi'de gordugum bu leziz Edirne'ye ait kurabiyeleri yapmaya karar verdim. Sonrasinda teyzemin'de yaptigini gorunce bir kez daha dogru karar verdigimi dusunup hemen kollari sivadim:). Tarife birebir uydum tek fark yag miktarinda oldu. Bu hamuru toparlamasi cok zor yaparken hemen dagilabiliyor o yuzden dikkatli olmanizi soylemeliyim. Tarifimiz su sekilde...


  • MALZEMELER
  • 150 gram tereyagi yada margarin,
  • 1 su bardagi cekilmis badem,
  • yarim su bardagi file badem,
  • 1 su bardagi pudra sekeri,
  • 3 su bardagi un,
  • 1 cay kasigi vanilya ozu,
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu,
  • 1 adet buyuk boy yumurta,
  • uzeri icin pudra sekeri.

  • YAPILISI
  • Oncelikle un ve toz badem bir tencereye alinip hafif rengi donene kadar kavrulur.
  • Kavrulduktan sonra sogumaya birakilir.
  • Baska yerde tereyagi, pudra sekeri ,yumurta iyice karistirilir.
  • Sogumus badem tozlu un karisimi tereyagina eklenir.
  • Kabartma tozu, vanilyasi ve file bademide eklenip yogrulur.
  • Hamur kivamina gelince tezgah uzerine 1 samtim kalinliginda acilir.
  •  Asagidaki resimdeki gibi bir su bardagiyla ay seklinde( yada ay kalibi kullanilarak) kesilir ve tepsiye dizilir.
  • Yanliz hamur cok kirilgan oldugundan tepsiye dizerken dikkatli olun.
  •  Tepsiye dizilen kurabiyeler onceden isitilmis 165-175 derecelik firinda 20-25 dakika pisirilir.
  • Kurabiyelerin pismesi herkesin firinina gore degisebilir arada bakmayi ihmal etmeyin.
  • Hafif pembelesip pisen kurabiyelerimizi firindan ciktiktan 5 dakika sonra pudra sekerine bulayin ve servis yapin.



AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

6 yorum:

  1. Harika gorurunuyorlar, bende denemeyi dusunuyorum ellerinize saglik :))
    segiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ins begenirsiniz cok tesekkurler:) Edali Mutfagim.

      Sevgiler:)

      Sil
  2. ellerine sağlık nefis görünüyor,afiyet şeker olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler anne eli gibi asil ben size tesekkur ediyorum bu guzel tarif icin:)

      Sevgiler...

      Sil
  3. çok güzel görünüyor, denemek istiyorum, yalnız bir sorum olacak, bademleri ve unu kavururken yağ eklemek gerekiyor mu?

    YanıtlaSil
  4. yok koyulmuyor canim cok ozur dilerim ya cokk uzun zamandir girmiyordum:(

    Sevgiler

    YanıtlaSil