24 Mart 2014 Pazartesi

Fındıklı Krem Şantili Kurabiye

  Günaydinnnn:) sevgili takipcilerim.
Sabah sabah ne kurabiyesi demeyin içimden bir ses bugun kurabiye paylasarak güne başla dedi bende onu kırmadım :). Yapımı cok kolay ve hafif bir kurabiye tarifi vereceğim. İcinde diğer kurabiyelerden farklı olarak siviyag ve krem santi mevcut. Siviyagla kurabiyemi olur diyenleri duyar gibi oldum. Ama inanın değme tereyagli kurabiyelere tas cikaricak cinsten hıyır hıyır olan bir kurabiye kendileri.
Sizlerde evlerinizde deneyip bana görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim........

  • Malzemeler:
  • 1 su bardağı siviyag,
  • 1 cay bardağı Pudra sekeri,
  • 1 cay bardağı çekilmiş fındık ( çekilmiş Antep fıstığı yada cevizde olur),
  • 1 paket vanilya,
  • 1 poşet krem santi( paketin icinde iki tane çıkıyor 1 ini kullanıyoruz),
  • Aldigi kadar un ( ben 2,5 su bardağına yakın kullandım),
  • Üzerini süslemek icin ( isteğe bağlı sadede sunabilirsiniz )
  • 80 gram benmari usulü eritilmis cikolata,
  • Hindistan cevizi,
  • Antep fıstığı yada fındık .

  • Yapılışı:
  • Un haric diğer malzemelerin hepsi karıştırılır.
  • Yavaş yavaş un ilavesiylr hamur yoğrulur,
  • Yogrulan hamurdan istenilen büyüklükte parçalar kapatılır elde yuvarlanip ( biraz kırılgan bir hamur sıka sıka yuvarlayabilirsiniz) yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
  • Bes dakika isitilmis 180 derecelik fırında 20-25 dakika pişirilir ( daha fazla bekletmeyin cok kitir olur).
  • Fırından çıkan kurabiyeleri soğuyana kadar ellemeyin.
  • Soğuyan kurabiyeler eritilmis çikolataya batirilip süslenir ve servis yapılır.

Afiyet Olsun:)
Kevser KURU


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder